Fortsättning på influesadebatt eller vad man ska kalla det

själv så tycker jag att denna influensaepidemin som pågår är fjantig, det kan bero på att jag inte vet så mycket om den, javisst. och det kan mycket väl vara så att vaccinet är farligare än sprutan, det tror jag verkligen. media blåser upp influensan o skrämmer upp alla människor. jag menar, jag har aldrig i hela mitt liv blivit drabbad av någon influensa, men ändå tar jag sprutan mot en influensa som förmodligen inte heller hade drabbat mig. varför? för att lugna ner min mamma. varför måste jag lugna ner henne? för att hon kollat på nyheterna o läst expressen och blivit rädd.

titta på statistiken:
antal döda i mexico (april): 159 stycken
antal invånare i mexico (2006): 108 300 000 stycken

...och det var i mexico som svininfluensan var som störst, om jag har rätt? jävligt få dödsfall för att vara stället där influensan bröt ut o skapade världskaos, herregud.
det är ju löjligt.

vet ni hur många människor som dör i trafiken varje år? betydligt fler än antal dödsfall i svinunfluensan iallafall. men det är klart det inte uppmärksammas, nej, det är ju inte lika spännande som nån mystisk influensasjukdom.

man ska inte vara så jävla rädd jämt, ta det tidningarna skriver med en nypa salt bara. so what om jag har sprutat in kvicksilver i min kropp, så länge mamma är nöjd o glad.


Kommentarer
Postat av: danskbjornen

Kom ihåg att Mexico också är ett skitigt ställe där folk torkar sig i röven och äter tacos efteråt.

2009-11-08 @ 19:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0